dimarts, 31 de desembre del 2013

Xampú sòlid

Ja fa temps que tenia un objectiu al cap: fer el meu propi xampú.

No cal dir que volia evitar el sodium laureth sulfate, el parabens, les silicones... tots aquests productes que no aporten res al cabell.

El sabó de sosa no em va bé, em deixa el cabell net, això sí, però pesant.




Els diferents xampús que he estat fent servir últimament valien un ull de la cara i em picava, i molt, el cuir cabellut; semblava com si tingués polls i amb el cuir cabellut vermell. Un desastre!

També he provat el xampú de coco al 100% al 0% de SE i tampoc em queda bé, tot i que aquest li va bé a moltíssima gent.

També rentar-me el cabell amb bicarbonat i vinagre (mètode no-poo). La veritat és que va força bé però poc pràctic per fer-lo servir a la piscina.

Així que un dia vaig veure un tutorial de com fer el xampú sòlid al fòrum de yerbolandia de Mariakine, m'hi vaig llençar de cap. Vaig fer una comanda a Aroma-zone a França, vaig dissenyar la fórmula i aquí el teniu:

Xampú sòlid

Fa més d'un mes que el faig servir, i no jo sola, sinó també els altres de casa i encara en queda per una bona temporada més, així que cundeix moltíssim.

El millor d'aquest xampú és que és totalment personalitzable, ja que es poden canviar el tipus de tensoactius, els olis, els actius, els olis essencials... Que ocupa poc espai, que fa molta espuma, que el poso dins d'una carmanyola i el prenc a la piscina...

Pel mercat de Nadal en vam fer per cabells greixosos, normals, secs i per a cabells sensibles i van volar tots!!!!

Xampú sòlid per a cabells greixosos, normals i secs

I el millor és que tothom que l'ha provat li ha agradat molt! :)

Què més es pot demanar?



Aquesta és l'última entrada de l'any, així que aprofitem per desitjar-vos un feliç 2014!



Image and video hosting by TinyPic

2 comentaris :

  1. Es pot demanar la fórmula?
    No n'he fet mai i per internet es troba tan de tot que no saps fins a quin punt es fiable. Gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!
      Doncs no et puc dir una fórmula que serveixi per a tothom, ja que depèn del tipus de cabell i de cuir cabellut que tinguis.
      Una fórmula base seria:
      - 74% barreja de tensoactius (SCS, SCI, SLSA, cocoglucòsid, betaina de coco...)
      - 10% líquids (hidrolats, infudiond de plantes o aigua destil·lada)
      - 10% d'olis vegetals (depenent del tipus de cabell, per a cabells greixosos el % pot ser menor)
      - 10% d'actius capil·lars (plantes mòltes, plantes ayurvèdiques, argiles, pantenol, fitoqueratina...)
      - 1% d'olis essencials
      Aquí tens un enllaç on pots trobar idees:
      https://www.ladespensadeljabon.com/Blog/Champu-solido-tres-recetas-con-ingredientes-de-lujo

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips